Table of Contents
Carbon tunnel vision uit de wereld helpen met Sarah Parent van Go Forest’ vertelt de CEO van Go Forest hoe ze bedrijven en individuen inspireert en motiveert om niet alleen te denken maar ook te handelen op een toekomstgerichte manier (snoepzakjes transparant). OOP V E R KRSCH O E J E OV EN STR IJ DEE ZO MTE G ENVO EDSE LVERSPIL LI NGr weg MSTEN minde door R INKO n zijn omzet MEEee ducte r extra je pro Gener 90% van dag! oien
Jan Peeters (Peeters-Govers)ROEI AR G 30 JA ZIJ VERS K DAN !ke Anneden. extra han oneel met en je pers helpt jou premies! aal Fonds werkloze r wel met rlijk, maa langdurige Niet lette . Bied een met een altijd mee en wij belonen je niet valt aan neel vinden, endencontract bedi premie.
QR-coFOOR DEHETOTVAK022Yummie!!!11:21TIP: wacht niet te lang, want onze nummers raken steeds sneller uitverkocht!14/02/202315:31of l za kker lokaal AG van apri ook zo’n le jij Het SuperM b e H s. snoepzakjes transparant. n ? van bij o onderwerp producten thema of ieding? k b u n a le a n e e d e or product in ggestie vo zelf een su je b e h
Het is wel nog maar het derde jaar dat hij bloemkool teelt. Wat hij er leuk aan vindt? “Het is een trage teelt. Bloemkool heeft gemiddeld twee à drie maanden nodig om te groeien. Al is die traagheid wel een mes dat aan twee kanten snijdt.”Kristof begint zijn bloemkool half september te planten, het oogsten start ongeveer begin december.
De bloemkool heeft dus twee à drie maanden nodig om te groeien. Die trage teelt heeft z’n voor- en nadelen. “Traag is goed en slecht. snoepzakjes papier. Goed omdat er weinig fouten kunnen gebeuren, want je bent er altijd snel bij. Maar tegelijk houdt het een risico in, want als je een foute beslissing neemt, ondervind je er ook lang de gevolgen van.” Wat kan er dan zoal foutlopen? “Dé grootste uitdaging is het water
Dan kan de temperatuur in de serre snel oplopen tot twintig graden en85Niet biologisch, wél gezond Omdat zijn bloemkool in de serre staat, moet Kristof bijna geen gewasbeschermingsmiddelen gebruiken. Biologisch mag hij zijn teelt niet noemen omdat hij niet in volle grond teelt, maar gezond zijn z’n bloemkolen wél. “Zeker in vergelijking met de Spaanse en Zuid-Franse bloemkolen, die buiten staan en dus veel meer behandeld worden”, weet hij.
Bovendien zijn die producten heel duur. Elke teler zal dus altijd proberen om niet of zo weinig mogelijk te spuiten.”“Romanesco is iets exclusiever, maar de mensen koken thuis tegenwoordig zoals in de restaurants - snoepzakjes gevuld kopen. Daarom zie ik er wel toekomst in. gevulde snoepzakjes.” Bloemkoolteler Kristof Van DorpeBij Kristof liggen er ook zonnepanelen, en er wordt geen druppel water verspild in zijn bedrijf
En dat is zo bij de meeste telers. “Zelfs de meest traditionele landbouwer is eigenlijk ecologisch bezig. De mensen weten dat te weinig. Nochtans mogen we daar gerust trots op zijn.”“Zelfs de meest traditionele land bouwer is ecologisch bezig. De mensen weten dat te weinig. Nochtans mogen we daar gerust trots op zijn.” hebben de planten veel water nodig.
Het is dus constant zoeken naar het juiste evenwicht.” Een ideale temperatuur in de serre is er niet. Kristof moet vooral de vorst buitenhouden. punt snoepzakjes. “De serre verwarmen doen we enkel als het vriest. We zouden altijd kunnenGeelgroen, paars en oranje Kristof laat zijn bloemkolen leveren bij BelOrta. De veiling in Sint-Katelijne-Waver ligt dicht bij de populaire groothandelsmarkten in Antwerpen en Brussel, die de ideale afzet bieden voor zijn bloemkolen
“Iets exclusiever, maar de mensen koken thuis tegenwoordig zoals in de restaurants. Daarom zie ik er wel toekomst in. Volgend jaar ga ik ook paarse en oranje bloemkool kweken - snoepzakjes gevuld. Zo probeer ik altijd weer een extra stukje van de markt in te nemen.” Kristof gaf vroeger zelf nog teeltbegeleiding aan collegatuinbouwers
“Net dat innoveren en uitproberen vind ik zo fijn aan mijn beroep”, glundert hij. En proeven van zijn bloemkool, want die hij lust hij wel. “Vers van het veld, koud en rauw in stukjes gesneden. En zonder saus, hé. Zo vind ik hem het lekkerst!”FEB - MRT 2024stoken, de bloemkool zou dan ongetwijfeld sneller groeien.
Duurzaamheid moet het daarom helaas nog vaak afleggen tegenover andere aspecten die de consument een groter voordeel opleveren, zoals prijs en gemak - snoepzakjes wibra. Verse voeding kopen met de zintuigen Jaarlijks peilt VLAM via het marktonderzoeks bureau iVox bij 1.000 Belgische VVA’s (voornaamste verantwoordelijken voor de aankoop binnen een gezin) tussen 18 en 64 jaar naar de elementen die een rol spelen bij de aankoop van verse voeding
Door de producten te zien, voelen, ruiken, … maken ze een inschatting van de smaak, versheid en de kwaliteit van de producten. gepersonaliseerde snoep. Enkel als de producten slagen in die zintuigelijke check, komen ze in aanmerking voor aankoop - Hoe beginnen met inpakken?. In de afwegingen die de consument maakt tijdens het winkelen, moet duurzaamheid het nog vaak afleggen tegenover andere aspecten die hem een groter voordeel opleveren
Dit wordt versterkt door het gevoel dat hun gedragsverandering uiteindelijk toch weinig impact heeft. Om een grotere gedragsverandering te creëren moet duurzaamheid hand in hand gaan met aspecten die het ‘eigenbelang’ van de consument niet schaden. Daarnaast vindt de Belg duurzaamheid een gedeelde verantwoordelijkheid: volgens hem nemen producenten, retail en overheid nog te weinig verantwoordelijkheid.
Consumenten worden steeds kritischer ten aanzien van zuivel en milieu, dat is vooral bij 18- tot 30-jarigen het geval - snoepzakjes kant en klaar. Bij ‘zuivel en dierenwelzijn’ denkt 38% van de Belgen dat zuivel vervaardigd wordt met respect voor het dier (20% denkt dat dit niet het geval is), 58% heeft er vertrouwen in dat de sector op dat vlak de nodige inspanningen doet
Bij hen vindt slechts 28% dat zuivel vervaardigd wordt met respect voor het dier en 47% dat de sector op dit vlak de nodige inspanningen doet. FEB - MRT 2024Een iets kleinere groep (70%) vindt dat het ook belangrijk is om voldoende zuivel te consumeren. Een grote meerderheid weet dat zuivel van nature belangrijke vitaminen en mineralen bevat en dat het bijdraagt aan een goede botgezondheid.
“Want winkeluitbaters ontzorgen, da’s onze absolute prioriteit.” Een herinrichting is vaak enorm stresserend. Kan de winkel snel terug openen? Zal de nieuwe omgeving wel een positieve indruk achterlaten bij de winkelbezoekers? Gondella neemt graag zoveel mogelijk van dat proces – en de bijhorende bezorgdheden – op zich (sint maarten snoepzakjes). “Ons team denkt mee na over mogelijke oplossingen, geeft suggesties en luistert naar de specifieke noden van de klant
Dat maakt dat we uitgegroeid zijn tot een referentie in de sector.”“Winkeluitbaters ontzorgen, da’s onze absolute prioriteit (snoepzakjes sinterklaas).” Peter Willems, CEO GondellaAanpassen of achterblijven In de beginjaren – meer dan een halve eeuw geleden – was Gondella voornamelijk een metaalverwerkend bedrijf. “Maar met enkel een eenvoudig metalen winkelrek kom je er vandaag niet meer in een dynamische sector als de voedingsretail”, vertelt Peter
Ze willen meer dan een aantrekkelijke, aangename winkel omgeving: ze verwachten een complete winkelervaring waarin gemak centraal staat. Winkeluitbaters zetten91Over Gondella Group en Integral nv De Gondella Group nam in oktober 2022 Integral nv over, een gevestigde waarde als maatwerkbedrijf voor de retail. Hun specialiteiten? Totaalinrichtingen, koeltoonbanken op maat en houtwerk.dan ook veel meer in op de uitstraling, beleving en branding van hun buurtwinkel.
Het plaatje moet kloppen.” Geen tijd te verliezen Door overnames, exclusieve distributie contracten en de groei van de voorbije decennia, biedt Gondella vandaag een brede waaier aan diensten aan (Wat zijn de bekendste snoepmerken?). “We nemen het volledige proces voor onze rekening. Van creatief ontwerp inOnze projecten strekken zich uit over de meest uiteenlopende sectoren: van schoenen- en speelgoedwinkels tot doe-het-zelfzaken en parafarmacieën
Dat hele proces is trouwens strak getimed: de gemiddelde doorlooptijd bedraagt amper vier tot zes weken. Omdat we alle stappen intern beheren, spelen we steeds kort op de bal.” Innovatie en diversificatie Dat het bedrijf niet stilzit en mee is met de laatste retailtrends, bewijst Gondella met een doorgedreven productinnovatie.
“Exact wat we nodig hadden om ons aanbod verder uit te breiden. Integral sloot perfect bij ons aan: wat wij doen op het niveau van de supermarkt, doen zij voor speciaalzaken. Hun expertise is een mooie toevoeging, want ook voor koeltogen en houten retailmeubels op maat – denk bijvoorbeeld aan een onthaal- of servicebalie – kunnen klanten nu bij ons terecht (sint maarten snoepzakjes).”nog efficiënter te maken
Dankzij die modulariteit is het voor uitbaters mogelijk om de inrichting volledig af te stemmen op hun winkel. Dat levert steeds stijlvolle en doordachte productpresentaties op.” Ook op geografisch vlak barst Gondella van de ambities. “Buiten België en Luxemburg zijn we actief in Spanje en Portugal, hebben we een productiesite in Tsjechië en vind je ons – sinds vorig jaar – in Polen terug.
Later volgde de beweging van handheld mandjes naar trolleys op wieltjes, die een steeds belangrijker aandeel krijgen in het winkelbeeld. “Kunststof heeft als bijkomend voordeel dat het eenvoudig is om te personaliseren met een eigen merknaam, kleur of logo”, vertelt CEO Lieven Lammertyn. “Zo kan je als afnemer je eigen stempel drukken - Gevulde Snoepzakjes - snoepgoed.” Waar het aanbod van SPI vroeger bestond uit bonte kleuren (happy colors), kiest de Belgische winkeluitbater vandaag eerder voor sobere kleuren
Want hoe vaak komt het niet voor dat een klant van plan is slechts het hoogstnodige mee te nemen, maar al na vijf meter vaststelt dat hij zijn handen vol heeft en op zoek gaat naar een mandje?”doe-het-zelfzaken, groen voor farma en tuincentra. Er was een tijd dat we producten in elke mogelijke Pantone- of RAL-kleur leverden.
Made in Belgium “Met onze eigen matrijzen en in hechte samenwerking met partners in de spuitgietproductie, worden al onze mandjes en trolleys lokaal vervaardigd”, vervolgt hij (snoepzakjes puntzak). “Door deze aanpak verzekeren we niet alleen snelle leveringen, maar ook een constante kwaliteit, flexibiliteit enduurzaamheid in het productieproces. En we geven werk aan de klanten van onze klanten.” Die grote mate van flexibiliteit is volgens Lieven een must om aan de behoeftes van klanten te kunnen voldoen
Bij winkelopeningen en -remodelings moet je grote bestellingen op korte tijd kunnen verwerken. We denken altijd mee met de klant en zoeken naar een oplossing op maat, of je nu een holding bent of een zelfstandige uitbater. Die aanpak levert ons al meer dan dertig jaar tevreden klanten op, in binnen- en buitenland!” Duurzame verantwoordelijkheid Met kunststof is niets mis, benadrukt Lieven.
Onze mandjes zijn dus 100% recycleerbaar of, als je nog een stap verder wil gaan, geproduceerd uit gerecycleerd materiaal. snoepzakjes papier. En dit zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit of esthetiek!” Afsluiten doet Lieven met een tip voor de uitbater: “Zet de mandjes niet alleen bij de ingang. Verspreid ze overal in de winkel
En dat heeft de buurtsuper alvast geen windeieren gelegd (haribo snoep). “Het verschil met onze vorige leverancier is opmerkelijk groot”, geeft bakkerijverantwoordelijke Miranda Desmet mee. Waar het grootste verschil zit? In de a-tot-z-aanpak van Croustico. We graven dieper! In november 2023 nam Edouard Deprez de Delhaize van Ronse over. Met een verleden in de supermarktwereld kon hij deze opportuniteit niet voorbij laten gaan
Na één gesprek in de proefkeuken van Croustico en een proefdag waren Edouard en Miranda verkocht - snoepzakjes bestellen. “De kwaliteit van de producten heeft voor ons de doorslag gegeven”, klinkt het eensgezind. “Al is de persoonlijke en snelle communicatie ook een onmisbaar element in onze samenwerking.” Juiste partner Miranda werkt al tien jaar bij de Delhaize als hoofd van de bakkerij
“Bij de vorige leverancier liep het te vaak mis. Stock- en kwaliteitsproblemen, slechte communicatie ... En het ergste is: je kan daar zelf weinig aan doen. Ik was dus heel tevreden dat we met een andere partij in zee gingen (lacht)”. Edouard blikt zelf ook terug op een geslaagde transitie.
De rest heeft Miranda verder opgevolgd. Ik vertrouwde erop dat ze de juiste beslissingen zou nemen - Hoeveel snoep zit er in een zak van 450 gram?.” Eenmaal de samenwerking beklonken was, ging de bal pas écht aan het rollen. Miranda: “Ze kwamen de ovens afstellen, baktesten doen, bepaalden samen met ons het aanbod, bekeken hoe we de diepvriezers opnieuw en efficiënt konden inrichten
Navigation
Latest Posts
Afzetpalen Vlaanderen
Afzetpalen En Kettingen
Afzetpalen Vlaanderen